Komunikacja w miejscu pracy przez wieki

blog_2

Kiedy myślisz o zmianach w sposobie komunikacji, jest to dość ciekawy temat do zbadania.

Czy pamiętasz czasy przed telefonami komórkowymi? W dzisiejszych czasach wszyscy jesteśmy tak przywiązani do naszych urządzeń, że życie bez nich wywołuje panikę i niepokój! Jednak tak naprawdę dopiero pod koniec lat 90-tych telefony stały się powszechną częścią naszego codziennego życia. Przed tym okresem tylko biznesmeni i kobiety miały je i były to ogromne kawałki plastiku, z dużymi antenami, które wystawały z góry! Bardzo różni się od eleganckich, dotykowych smartfonów, które mamy w dzisiejszych czasach, to na pewno.

Skuteczna komunikacja stała się o wiele łatwiejsza w wyniku postępu technologicznego w nowoczesnego dnia biura. Na przykład, możesz teraz siedzieć przy biurku i dyskutować o pracy z kimś, kto jest tysiące mil od Ciebie, co sprawia, że ustalenia dotyczące pracy zdalnej są o wiele bardziej powszechne niż kiedykolwiek wcześniej.

Sprawdź tę infografikę, która daje bardzo przydatny wgląd w historię komunikacji w ogóle.

Źródło - https://smallbiztrends.com/2018/06/history-of-workplace-communication.html

Nie jest zaskoczeniem, że w ostatnich latach nastąpiło tak wiele szybkich zmian w zakresie komunikacji ponieważ zdolność do konwersacji i przekazywania informacji w sposób dokładny i staranny jest jednym z fundamentów sukcesu w biznesie.

Dzięki odpowiednim umiejętnościom komunikacyjnym można przezwyciężyć niezręczne spotkania w biurze i nieporozumienia, a także przekonać nowych klientów do współpracy z Tobą zamiast z kimś innym. Wszystko zależy od tego, co mówisz i jak mówisz. Oczywiście, to również zależy od języka ciała, a co nie powiedzieć zbyt!

Przyjrzyjmy się kilku najbardziej powszechnym metodom komunikacji, których używamy w miejscu pracy i sprawdźmy, od kiedy pochodzą.

Telefon

Istnieje wiele twierdzeń na temat tego, kto właściwie wynalazł telefon, ale powszechnie przypisuje się to Aleksandrowi Grahamowi Bellowi. Bell był pierwszą osobą, która zdobyła amerykańskiego pacjenta za telefon, chociaż wyglądał on wtedy zupełnie inaczej niż teraz!

Podczas gdy większość firm posiada numer stacjonarny w dzisiejszych czasach, wiele domów nie; mamy tendencję do polegania na telefonach komórkowych o wiele bardziej.

Faksy

Jedną z najwcześniejszych metod pisemnej komunikacji między firmami a ich klientami była forma faksów. Faksy pochodzą z około 1843 roku i zostały wynalezione przez Alexandra Baina, szkockiego wynalazcę i mechanika.

W dzisiejszych czasach, faksy są bardzo trudne do znalezienia, ponieważ większość pisemnej komunikacji jest teraz wysyłana za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Połączenia wideo

Pomimo tego, że Internet nie stał się sławny aż do 1990 roku, rozmowy wideo były prowadzone przez wiele lat wcześniej. Pierwsze rozmowy wideo miały miejsce pod koniec lat 20. i w latach 30. ubiegłego wieku, stając się popularne przede wszystkim w Niemczech.

Skype został wynaleziony w 2003 roku, który stał się dla wielu ludzi regularnym go-to do szybkiej komunikacji z klientami, klientów, i oczywiście, do użytku osobistego w domu też. W środowisku biznesowym można siedzieć przy stołach zarządu i odbywać spotkania z firmami oddalonymi o tysiące kilometrów. Chociaż strefy czasowe mogą być problemem, można przezwyciężyć to z efektywnego planowania.

Email

Bez wątpienia, najbardziej powszechnym sposobem komunikacji w tych dniach jest e-mail. Email został wynaleziony w 1972 roku przez Raya Tomlinsona i dosłownie przejął świat pod względem sposobu komunikowania się firm. Email może być również używany jako bardzo sprytna kampania marketingowa, i podczas gdy spam pojawiający się w twojej skrzynce odbiorczej może być dość denerwujący, otrzymanie starannie ukierunkowanego i informacyjnego emaila od firmy, z którą jesteś zainteresowany współpracą, może być również miłą niespodzianką!

Oczywiście komunikujemy się również za pośrednictwem aplikacji do przesyłania wiadomości, takich jak WhatsApp i Facebook Messenger. Używamy mediów społecznościowych do celów marketingowych i osobistych, a Facebook, YouTube, Instagram i Twitter zajmują większość naszego czasu, zarówno w biurze, jak i poza nim.

Metody komunikacji w miejscu pracy z pewnością zmieniły się na przestrzeni lat, ale jeśli porównać, gdzie byliśmy kilka dekad temugodo tego, gdzie jesteśmy teraz, to z pewnością można powiedzieć, że jest nam o wiele lepiej!